Miroljub Radovanovic's Facebook profile

Friday, August 24, 2007

Vozacka dozvola - drugi put :)

Prvi put sam polozio davne 1998. Kad sam prvi put dosao u USA nije mi ni trebala, al' sad trebaaa :). Prvo sam koristio pravo da mogu da vozim sa srpskom dozvolom (ne treba medjunarodna) i pasosem 60 dana od dana kad sam postao "resident" drzave (state) Delaware. Jes da na srpskoj dozvoli i dalje pise SFRJ i da je na srpskom i francuskom al' moze. Da ne bude zabune, legalno sam mogao da vozim samo u Delaware-u, npr. za Pensilvaniju (gde je i FNX lociran) trebala mi je medjunarodna koju nemam pa sam se malo svercovao ;). Na medjunarodnu u Pensilvaniji moze do godinu dana da se vozi. Prvo sam mislio da je neka zezancija i da su se nesto zeznuli - al' nije.

Prvo sam imao problema da dokazem da sam "resident" - ni jedan racun nije na moje ime. Nekako to prebrodim i puste me da polazem tipovanje. Tipovanje radis na racunaru - 30 pitanja, 24 treba da pogodis da bi prosao dalje. Cim ispunis normu od 24 tacna program se prekida i to je to. Onda cekas najmanje 10 dana da bi mogao da izadjes na "road test". Na to moras da dodjes sa svojim kolima i u pratnji nekog ko ima dozvolu vec 5 godina - ako padnes da moze da te vrati kuci :). Moze i sam ako imas nacina da vozis legalno u Delaware-u (kao ja). Tu mi bilo malo frka, jer otkud znam dal ce da me zezaju zbog dozvole (nista nema na engleskom). Mislim, mogao sam da im poturim bilo sta sa slikom i da kazem to je dozvola. Dodjem ja na red i kad me videla samog odma' pita "Sa kim si dosao?". Ja izvadim pasos, srpsku dozvolu, predam, promrmljam kako u prirucniku pise da mogu da vozim sa time, ona pogleda, nije ni otvarala i kaze dobro, mozes da polazes.

Kad sam dosao na red - prvo inspekcija - da pokazem da poznajem osnovne komande vozila a i da se vidi da je vozilo u ispravnom stanju. Cak sam prethodni dan dao 5$ za pranje - da me ne bi vratili zbog prljavih prozora :). Onda poligon, voznja napred, nazad i paralelno parkiranje. Dusmani me bre naterase da i to naucim. U Srbiji sam prosao testove bez toga - bio zadnji na poligonu i ovi iz komisije se vec smorili pa me pustili samo posle zaustavne ;). 3 dana sam isao posle posla da vezbam na poligonu. BRE :). Posle poligona malo na ulicu, par semafora i gotovo. Dozvolu sam dobio za par minuta. I teraj :). Ne kao u Srbiji - plati za tipovanje, plati za voznju, plati za dobijanje potvrde o polozenom, plati za izdavanje dozvole. Ovde platis lepo na pocetku 25 dolara i ne razmisljas vise. Posle toga sve dzaba. Doduse ako se zeznes pa ne polozis u roku od 60 dana voznju, imas pravo na produzenje od 60 dana za 2$.

I tako, do sad sam se suzdrzavao da trubim na ove sto dave saobracaj, sto cekaju muzicku zelju na semaforu kad se upali zeleno, postovao ogranicenja (povremeno). Al cini mi se da je gotovo - no more mr nice guy ;). A ako me zaustave - prvo cu da pokazem srpsku ;). Jbg, ovde imaju neki kazneni poeni, kad nakupis 18 suspenduju ti dozvolu, treba to stedeti ;).

4 comments:

Anonymous said...

E pa Mr. No-More-Nice-Guy, red je bio da i ti naucis da parkiras! ;))) Bilo je vise mucno gledati ona tvoja tuzna kola ispred FNX-a kako stoje u najrazlicitijim polozajima! ;)))

Puno pozdrava od mene iz Francuske, a pisem malo sire na svom blogcetu, samo kad se malo skucim i skrasim :)

Veljko said...

Pa ti znaci nikada nisi polagao poligon! Zato tebe svi pitaju drhtavim glasom cim udjes: "Gggde si parkirao??"

Salu na stranu, srecno bilo sa novom dozvolom! Da jos sto puta zaboravis kljuceve u kolima, promasis skretanje za autoput i jednostavno uzivas u svim prednostima AMS :) Jer, ipak, to su oni trenuci kojih se posle secas dugo dugo, a sve ove obicne voznje se brzo zaborave :)

E da - da ne zaboravim - i da dobijes neka pristojna kola, neka po tvom ukusu :)

Miroljub Radovanovic said...

Fala,fala :). Uciloseradilose :D. Hehe, al cini mi se da cu paralelno uskoro da zaboravim. Ovde sve parkiras ili zabodnom metodom (zabodes spreda kad vidis slobodno mesto) ili u garazu a tad parkira onaj ko radi u garazi. Paralelno se slabo koristi ( a i izbegavam ;))

biljak said...

Ne zna, ne zna! ;)))))